1 Kasım 2009 Pazar

Firinda Manti

Merhabalar arkadaslar,

Yine biraz geciktim grip oldum...Simdi geçenlerde yaptigim firinda mantinin tarifini sizlerle paylasiyorum.



Malzemeler

250 gr kiyma
1 sogan
yarim demet maydanoz
3 su bardagi un
1 yumurta
3 dis sarimsak
2 kasik tereyag
1 çay kasigi pulbiber
karabiber, tuz

Yapilisi

Un elenir, ortasina 1 yumurta, tuz ve su eklenip sert bir hamur yogurulur. Üzerini kapatip dinlendirilir.

Hamuru iki parçaya ayrilir oklava ile 2 mm incelikte açilir. Iki parmak genisliginde karelere kesilir. Kiyma, rendelenmis sogan ve dogranmis maydanoz karistirilip iç hazirlanir.

Parçalarin ortasina kiymali iç konur üçgen seklinde kapatilip sikica bastirilir. Hafif yaglanmis tepsiye dizilir, üzerlerine yag sürülür. Pembelesinceye kadar kizartilir.

Üzerine 6-7 bardak sicak su konulup tepsi çevrilerek pisirilir. Tabaga alinip üzerine sarimsakli yogurt dökülür. Yagda biraz pulbiber kizdirilarak üzerine dökülür.

Afiyet olsun,

10 yorum:

SOFRAM dedi ki...

Ah Huriye'ciğim sabah sabah mahvettin beni, hiç dayanamam mantıya, ne de güzel görünüyorlar, ellerine sağlık güzelim, afiyetler olsun.
Canım bu arada çok geçmiş olsun, kendine dikkat et, sevgilerimle öpüyorum:))

Saliha dedi ki...

çok geçmiş olsun,grıbe en buyuk ılac c vıtamını ve bol bol dınlenmek...
ellerıne saglık fırında denememiştim degısıkmiş...

made in funda dedi ki...

canımmmm nerelerdeydin yaa.seni çoook özledim çok..umarım iyisindir..mantıya bayılırım canım.fırında daha da güzel olmuştur.ellerine sağlık..bu arada postlarında tarih yok..belki dikkatten kaçtı..
15 tatilde benim eşimde parise geliyor!!!!
kocamann öptümm.

hayat dedi ki...

Canım, çok geçmiş olsun.
Fırında da mantı nefis görünüyor.Eline sağlık.
Sevgiler...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

canımm hoşbuldum hurişim:)) bende seni özledim nasılsın iyisindir umarım mantında süper ellerine sağlık canımıniçi çook öpüyorum görüşmek üzere

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

geçmiş olsun demeyi unuttum ayol:) kendine iyi bak arkadaşım çok geçmiş olsun

Disalce dedi ki...

fırındaki hali çok güzel olmuştur eminim..

ellerine sağlık..nefisss...

mutfaktakizaman dedi ki...

ellerine saglik canim...
cok cok gecmis olsun...

aslıhan dedi ki...

Canım bu sayfan da çok güzel olmuş.Renkler insanın içini açıyor.Artık buradan yazışacağız demekki.öpüyorum canım sevgiler...www.aslihansahin.blogcu.com

Baharcicegi dedi ki...

firinda mantiyi bir arkadasimda yemistim enfesti,seninkide bol yogurtlu off söylerken bile yutkunuyorum kelebegim eline saglik sen yaparsinda nefis olmazmi
kocaman öptüm canisi

Yorum Gönder

Yorumlariniz için çok tesekkürler...Tekrardan beklerim