19 Aralık 2010 Pazar

Pirinçli Brokoli Corbasi

Geçenlerde sevgili Saniyenin sitesine ugrarken bu muhtesem çorbayi gördüm,gerçi bizim evde benden baska brokoliyi yiyen yok,esim hiç sevmez kokusuna dayanmaz her ne kadar zorlasam da yemez malesef her çesidini denemisimdir,gündüz yokken ben de bu çorbayi pisirdim daha gördügüm an denemek istemistim...iyiki de yapmisim çok lezzetli,dop dolu bir çorba oldu, tam kisa uygun içinizi isitan ve doyurucu baska bir yemek yemenize gerek yok...herkese tavsiye ediyorum.

Ve güzel arkadasimblogcu'dan beri tanidigim sevgili Saniyenin ellerine saglikve bu güzel paylasimi için kendisine tesekkür ediyorum...bilmeyenler sayfasini buradan bakabilirler.



Malzemeler

1 tane brokoli "çiçeklerinden ayrilmis"
2 dis sarimsak "ben ezdim"
1tane sogan "dogranmis"
2 yemek kasigi un
1 yemek kasigi salça
2 yemek kasigi tereyag "ben siviyag kullandim"
1 tane patates
2 yemek kasigi pirinç
1 su bardagi süt
tuz,kirmizi pul biber

Yapilisi

Sogan ve sarimsagi siviyagda veya tereyagda iyice kavurun,ardindan unu ekleyip unun rengi dönünce salçayi ekleyip iyice karistirin. Yaklasik 4 su bardagi su koyup iyice tel çirpiciyla çirpin ve kaynamaya birakin. Su kaynayinca yikanmis ve çiçeklerinden ayrilmis brokoliyi ilave edin. Brokoliler biraz yumusayinca küp seklinde dogranmis patatesi ekleyin,tuzunu ve pulbiberini ekleyin ve kisik ateste brokoli ve patates biraz pisince yikanmis pirinci ekleyin ve pismeye birakin. Indirmeye yakin sütü ilave edip bir tasim kaynatin ve ocaktan alin.



Herkese iyi pazarlar dilerim.

12 yorum:

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Maşallah arkadaşım leziz yemekler ve paylaşımlar da hızına yetişmek ne mümkün.. ellerine sağlık ..

mintinin dünyası dedi ki...

selamlar arkadaşım.
ne iyi oldu bu tarif.
bebeğime yapacağım inşallah yarın.
leziz görünüyor ama daha ziyade sağlıklı ve besleyici.
eline sağlık

FERZAN dedi ki...

brokoli çorbası hiç denemedim,elinize yüreğinize sağlık,sevgiler...

Cafe Pepela dedi ki...

Çorbaların içindeki pirinç bitiriyor beni!
Şifa olsun inşallah,çok leziz görünüyor..

egeli dedi ki...

Ohhh vallahi mis gibi vitamin dolu bir kış çorbası!benimkiler de sadece salatasını yerler,çorbasını yapsam yemezler gibime geliyor,ama olsun ben yine yapıcam,isteyen yer istemeyen yemez demi ama???
ellerine sağlık Hurişim.

Ferkay dedi ki...

Ohhh çok güzeldir bu çorba bayılırız bizde.
Ellerine sağlık Hurişim..
Sevgiler..

Disalce dedi ki...

benim eşimde aksine böyle sağlıklı sebzelere bayılır...bizdede kızım yemez her çocuk gibi..

ellerine sağlık...güzel bir çorba olmuş...

saniyesultan dedi ki...

CANIM NE GÜZEL ANLATMIŞSIN ÇORBAYI .....BEĞENDİĞİN İÇİN TEŞEKKÜRLER.AFİYET BAL OLSUN...

keskinli dedi ki...

heryerde kar var evden diasri cikamiyoruz
icimizi isitacak iyi bir corba olmus ellerine
saglik hurisim saniyede de görmüstüm
senin esin gibi benimkide sevmez brokoliyi
kendim icin yapmam lazim ama
bu aralar cok yogun calisiyorum noel dolayisiyla
ugrayamazsam kusura bakma öptüm ...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine, emegine saglik canim .. ve afiyet,SIFA olsun InsAllah.. sicacik sevgilerimle..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ELİNE SAĞLIK HURİYEMM SANA ŞİFA OLSUN BU ÇORBA,KASEN VE KAŞIĞIN DA ÇOK GÜZELMİŞ:))))
SICACIK SEVGİLER

Aysegül dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ

http://www.nasibimce.com/

TARAFINDAN HAZIRLANMISTIR


.Akşam üstü sohbetine gelen dostlara
• Hanımlarla yapılan günlere
• Beş çayına gelen misafirlere
• Herbiri birbirinden lezzetli tarifler..


EV SAHİBESİ OLMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR
http://www.merakiyidir.blogcu.com CBOXA YAZABİLİRLER
merakiyidir@nasibimce.com msn adresinden ulasabilirler

Yorum Gönder

Yorumlariniz için çok tesekkürler...Tekrardan beklerim