14 Aralık 2010 Salı

Lazanyali Somon

Sizinle öncelikle karli resmi paylasmak istedim,ilk kez Paris'te bu kadar kar yagdi 10-11 cm buldu,çok hosuma gitti,ama malesef iki gün sonra eridi,persembe aksami tekrar yagacakmis sabirsizlikla beklicem insallah.

Sevgili annecimi de iki gün önce,Türkiye'ye yolladik,simdiden çok özledim,biraz burugum bu ara.



Fransiz kitabimdan alinmis bir tariftir. Ve biz çok begendik inanilmaz lezzetli geldi...hele taze kekik ayri bir lezzet katti.



Malzemeler

3 derisiz fileto somon
6-7 pirasa (pirasanin beyaz ve hafif yesil kismi)
250 gr mascarpone peyniri eger yoksa labneyle denegebilirsiniz
2 yumurta
20 cl bir küçük paket krema
zeytinyagi veya siviyag (ben ayçiçek yagi kullandim)
tereyag
parmesan peyniri rendesi
tuz,karabiber,taze kekik
lazanya yapraklari

Yapilisi

Pirasalari temizleyip yikayin,ve halka seklinde ince olarak dograyin. Bir tencerede siviyag koyup, pirasalari yumusayana kadar pisirin,kapagi kapali tutun. Pistikten sonra karabiber,tuz serpistirin.

Somonlari küp seklinde dograyin,ben biraz da somon fume ekledim inanin tavsiye ediyorum somon fume ayri bir lezzet katiyor digeri tat olarak çok sade kaliyor. Tuzlayip karabiber serpistirip bir kenarda bekletin. Eger somon fume eklerseniz fazla tuzlu olmamasina dikkat edin zaten somon fume tuzludur. Bir kenarda bekletin.

Bir kap içerisinde mascarponu,kremayi,yumurtayi,tuz ve karabiberi ekleyip iyice çirpin.

Borcam diktörtgen firin kabinizi tereyagla yaglayin...Biraz kremali sostan dökün. Lazanya yapraklarindan yerlestirin (4 tane koydum)...Üzerine biraz pirasa,somon koyun ve parmesan peyniri serpistirin. Ve taze kekik serpistirin (çok lezzet katiyor) tekrardan kremali sostan koyun. Ve lazanya yapraklari koyun ve tekrardan pirasa,somon,parmesan,kekik ve krema.

En üste lazanya yapraklarindan koyup kalan kremayi bosaltin,ve parmesan peyniri serpistirin. Bir kaç yerine minik tereyag parçaciklari serpistirin. 2 saat üzeri kapatilmis buzdolabinda bekletin. Firininizi 180 °C ye ayarlayip yaklasik 35-40 dakika pisirin yine kontrol edin firininiza bagli. Üzeri çabuk kizarirsa folyo kagidiyla kaplayip pisirin lazanyalar yumusayana kadar. Son 5 dk da çikarip üzeri kizarsin.

Not: Somon fume eklemenizi tavsiye ederim...veya sadece somon fumeyle de yapabilirsini o zaman yaklasik 250-300g eklemeniz gerekli sanirim...baharatlardan kaçinmayain özellikle kekik,taze kekik muhtesem koku ve tat veriyor aksi takdirde yavan olur.

Eger ki vaktiniz yoksa 2 saat buzdolabinda bekletmenize gerek yok lazanya yapraklarini 2-3 dk haslaya bilirsiniz. Afiyet olsun...

15 yorum:

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Allah kavuştursun .. çok iyi anlıyorum sizi.....somonu ızgara haricin de hiç denemedim.. değişik bir tarif..

Deli Anne dedi ki...

Allah kavuştursun.. kar, pariş, yılbaşı, tarif.. ne güzel bir dörtleme olmuş:)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

huriyeciğim buna bayılırım işte !!
bizim ailden yakınlar Lyon da. somonlu nice tarif yaparım sayelerinde.
somonu fransada çok farklı kullanmalarına bayılıyor ve bu çeşitlere hayran oluyorum her geçen gün.
ellerine sağlık canım benim.

saniyesultan dedi ki...

çorbayı beğenmene çok sevindim.....balık ve makarna bir arada hiç denemedim....AMA GÖRÜNTÜ SÜPER...ÖPÜLDÜN CANIM....

aslı dedi ki...

Anneden ayrılmak her yaşta zordur, Allah kavuştursun... Çok sık lazanya pişiren biri olarak, tarifinizi çok sevdim.
Ellerinize sağlık, sevgiler.

Disalce dedi ki...

ah canıım sende ben gibi anneden ayrılan bir kuzu oldun desene...bende özledim valla....

Allahım onların eksikliğini hissettirmesin....
Allah kavuştursun:)

Unknown dedi ki...

Canısı lazanyaya bayılırım eminim somonla harika
bir ikili olmuştur ellerine sağlık.Bu arada Paris hayallerimin şehri belki bir gün görmek kısmet olur kocaman öpüyorum.

mintinin dünyası dedi ki...

selamlar sevgili kelebek.
tadını merak ettim çok.
lazanyayı severim esasında.
görünümü çok iştah açıcı.
sevgiler...

made in funda dedi ki...

eşim geçen sene ocak ayında 15 gün kaldı pariste.gezmedik yer bırakmadı.bende çok görmek istiyorum,inşallah bir gün kısmet olur seni de ziyaret ederim belki hurişim.paris karla bir başka güzel,bu güzel yemekte senin elinden daha bir lezzetli olmuştur eminim....sevgiler....

Leyla Poyraz dedi ki...

canım rabbim kavuştursun...kar resmine bayıldım..orada olup elimde kahveyle karı seyretmek isterdim..somon balığı nefis görünüyor..ellerine sağlık..ee geldim artık..sevgiler..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ŞİFA OLSUN HURİYEM YARASIN İNŞALLAH,ŞİMDİDEN ALLAH KAVUŞTURSUN EN KISA ZAMANDA,SICACIK SEVGİLERİMLE:))))

Saliha dedi ki...

allah kavustursun canım..insanın aılesi yanında olmayınca bır tarafı buruk oluyor..
somon balıgını çok sevdıgımizden bu tarıf ılgımı cektı hemen not aldım ve yakın zamanda denemek ıstıyorum..somonu çiğden eklıyoruz degılmı?
ellerıne saglık cok canım cektı:)

sofrakeyfim,müjgan dedi ki...

canım annen gitmiş allah kavuştursun
kar izmire çok az yağdı geçti bembeyaz olmadı,
sizin ne kadar güzel olmuş
lazanyaya gelince muhakak güzeldir çünkü sen yapmışsın hurişim benim hiç denemediğim bir şey belki bir ara yapar tadına bakarım
ellerine sağlık canım
sevgiler öptüm seni

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Salihacim sagol güzel yorumun için, somon çigden ekleniyor beraber pisi veriyorlar minik dograyinca problem olmuyor...sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Karnim guruldadi kizzz, tek tek okudum yapilsini vallah aciktirdin beni :(( Ellerine saglik canim mutlaka deniyecegim. ne isin vardi sanki paris banliyösûnde bretagne gelseydin ya hem komsu olurduk hem temiz hava alirdin :)) Öpûldün kocaman !

Yorum Gönder

Yorumlariniz için çok tesekkürler...Tekrardan beklerim