10 Kasım 2010 Çarşamba

Hardalli Kekikli Tavuk ve Misirli Pirinç Pilavi

Hardalli kekikli tavuk



Malzemeler

4 tane tavuk gögsü

1.5 yemek kasigi hardal

2 yemek kasigi krema

1.5 çorba kasigi kekik

1 çay bardagi siviyag

Yapilisi

Krema,siviyag,kekik,tuz ve karabiber ile bir sos hazirlayin...tavuklari sosun içinde 5-6 saat bekletin...tavuklari az miktarda kizdirilmis siviyagli tavada kizartin veya izgarada.

Misirli pirinç pilavi

Malzemeler

2 su bardagi pirinç pilavi
1 küçük kutu konserve misir
tavuk veya et bulyon
tuz
siviyag veya tereyag (ben genelde ayçiçek yagi kullanirim ve 1 çay kasigi da tereyag eklerim)
pilavi pisirmek için su

Yapilisi

Öncelikle pirinci bir kabin içine alip üzerine su döküp ve biraz tuz serpistirin,1 saat kadar bekletin. Ardindan misirlari güzelce yikayip süzün bir kenarda bekletin. Pilav tenceresine yagi koyup süzülmüs ve güzelce yikanmis pirinci koyup birkaç dk kavurun,ardindan misiri ekleyip kavurun...üzerine tavuk veya et suyu sade de olabilir bir parmak geçecek kadar suyu ekleyin tuzu katin ve pisirmeye birakin...pilavin suyu çekilince pirinçler pisince pilavimizi demlendirip ardindan afiyetle yiyebilirsiniz.

12 yorum:

Disalce dedi ki...

canım yemeğin harika görünüyor..ellerine sağlık..

tam benlik bir öğün olmuş...

Yeşim dedi ki...

Canım hardalı sosdamı kullandın ? Yazmamışsın yada ben anlayamadım:)
tavuk ve pilav en uyumlu ikili:)
ellerine sağlık

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis bir görüntü. Çok iştah açıcı.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Canısı ellerine sağlık tabak ye bitir beni diyor
öpüyorum.

Gönülünce dedi ki...

Harika ikili nefis bir tabak olmuş tavuğun sosunu çok beğendim...Ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

AFIYET OLSUN COK GUZEL GORUNUYOR
SUNUM COK HOS
SEVGILER

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Sevgili Yesim yorumun için tesekkür ediyorum...evet hardali tavuk sosunda kullandim,yine beklerim sevgiler.

saniyesultan dedi ki...

canım nerelerdeydin.Özlemişim seni....Tavuğu bende sık yaparım...tarifi beğenmene çok sevindim...yeni güzelliklerde buluşmak üzere...

Birsel ve İrem dedi ki...

Çok seveceğim bir tavuk tarifi daha... Ellerine sağlık, nefis görünüyor, umarım deneyebilirm. Afiyetler olsun.
Sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

hepsi harika mısırlı pilavı da çok severim
ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım,çok nefis gözüküyor..Tavuk ve pilav en favori yemeklerimdendir..
Tok olmama rağmen olsa hayır demezdim :)
Mutlu akşamlar,hayırlı bayramlar diliyorum..
sevgilerimle..

Cafe Pepela dedi ki...

İkisine de bayılırım,damak tadıma çok uygun.
Ellerine,gönlüne sağlık arkadaşım.
Cici bayramlar diliyorum şimdiden!
Muhabbetle

Yorum Gönder

Yorumlariniz için çok tesekkürler...Tekrardan beklerim